De eerste dagen op het Zuidereiland - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Els Bogers - WaarBenJij.nu De eerste dagen op het Zuidereiland - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Els Bogers - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op het Zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Els

13 Oktober 2018 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Woensdag zijn we overgevaren naar het Zuidereiland. De overtocht van Wellington naar Picton duurt vier uren, waarvan het grootste deel tussen de Marlborough Sounds door. Een prachtig gebied met mooi blauw water.
Tijdens de eerste uren over de wegen van het Zuidereiland krijg ik al wel de indruk dat dit eiland anders is dan het Noordereiland. We rijden langs azuurblauwe baaien, over smalle bergwegen met fantastische uitzichten.
Via Nelson Lakes, St. Arnaud, Westport, Punakaiki, Fox Glacier verder naar het zuiden. Het is prachtig. We overnachten bij een meer, gaan op zoek naar een kolonie zeeleeuwen, wandelen langs zandsteen kliffen, bekijken de Pancake Rocks en vandaag naar gletsjer Franz Josef.
Misschien was het al duidelijk, maar ik vind het een ongelooflijk mooi land.
En dan hebben we nu nog bijna twee weken tijd om nog meer te zien.

• 14 Oktober 2018 - 08:29

Piet:

mooie fotos maar waar ben je voor geslaagd?

• 14 Oktober 2018 - 12:40

Liesbeth:

Dat de twee eilanden zo verschillend zijn!
    Geweldig om dit nu verder te gaan ontdekken.
    Ben benieuwd naar de temperatuur.
    En weer prachtige foto’s, jullie kunnen er niet genoeg plaatsen hoor.

• 14 Oktober 2018 - 15:03

Dicky:

Kom je nog wel terug Els ? Zelfs Prinsentuin mee op reis ! Dan lijkt het erop, dat je ons mist ondanks de prachtige en geweldige indrukken

• 15 Oktober 2018 - 16:51

Margo:

Ziet er indrukwekkend mooi uit, kan me voorstellen dat jullie genieten!

• 19 Oktober 2018 - 11:17

Elith:

Hey Els, Het klinkt als een fantastische reis. Door de woorden heen lees ik hoe je geniet.
    En wat een prachtige foto's.
    Geniet nog maar lekker.
    Groetjes, Elith